Časté otázky

Kedy nie je odporúčané absolvovať thajskú masáž?

Thajské masáže by sme neodporučili krátko po uzdravených zlomeninách, pri zápale šliach, kedy by sme pokoj potrebný na uzdravenie ošetrením narušili. Pri niektorých zdravotných problémoch nie je masáž odporúčaná, stále je však možné ju absolvovať, ak sa ošetrenie a technika prispôsobia stavu klienta. Medzi tieto prípady môžeme zaradiť napríklad menšie popáleniny. Ak trpíte alergiami, neváhajte nás informovať, vyberieme správny masážny olej a prostriedky. Pri srdečných ochoreniach odporúčame zdravotný stav pred masážou prekonzultovať s vaším lekárom.

Aké zdravotné problémy môže riešiť  thajská masáž a kedy je vhodné na ňu zájsť?

Thajská masáž skvelo funguje, ak máte napríklad zablokovaný chrbát, krk, preťažené ramená, lopatky či narazený členok. Častým dôvodom, prečo nás klienti navštevujú, je bolesť hlavy. Thajská masáž pomáha unaveným chodidlám, boľavým kĺbom, uvoľňuje natiahnuté svaly, posilňuje nervový systém, napomáha správnemu obehu krvi. Je vhodná najmä ako prevencia pred všetkými týmito zdravotnými problémami.

Aký režim je odporúčaný po absolvovaní thajskej masáže?

Po masáži odporúčame veľa piť, z tela sa vyplavujú toxíny aktivované pri masáži a tie je nutné vyplaviť. Po masáži je tiež lepší pokojový režim aspoň v rádoch desiatok minút. Ak je to možné, využite napríklad vírivé vane alebo teplé kúpele.

Sú thajské masáže limitované vekom?

Thajské masáže sú vhodné pre každého bez obmedzení. Masérky vždy prihliadnu na zdravotnú kondíciu každého klienta a masáž prispôsobia. Všeobecne sa dá povedať, že pre malé deti a starších seniorov sú vhodnejšie relaxačné olejové (Aroma Oil) masáže.

Môžem ísť na masáž, keď sa necítim dobre?

Thajské masáže sú v prípadoch nevoľnosti a nachladnutia skôr nevhodné. Ak však máte len zlú náladu a ste unavení z každodenných povinností, mala by práve thajská masáž byť tým, na čo si vždy spomeniete. Všetky masáže pôsobia veľmi pozitívne, dôjde k upokojeniu a regenerácii svalov aj vašich zmyslov.

Aký by mal byť pitný a stravovací režim pred, v priebehu a po masáži?

Pitný režim je nutné dodržiavať v priebehu celého dňa, a tak vždy neváhajte požiadať o pohár vody alebo šálku teplého čaju. Po thajskej masáži je dodržiavanie pitného režimu ešte dôležitejšie, pretože potrebujete z tela odplaviť toxíny a škodlivé látky uvoľnené v priebehu masáže. Jedlo pred masážou nie je prekážkou, ale ak ste práve po hlavnom jedle, dajte si radšej hodinku pred masážou pauzu.

Má tradičná thajská masáž bolieť alebo je bolesť signál, že niečo nie je v poriadku?

Ak ste nikdy pred tým neboli na masáži a svojmu telu ste nevenovali potrebnú starostlivosť, môže byť vaša prvá masáž mierne bolestivá, ale nie nepríjemná. Naše svaly sú často z pracovného nasadenia stuhnuté a nezriedka máme svaly aj boľavé kvôli nesprávnemu držaniu tela, nesprávnej chôdzi, sedeniu pri počítači, šoférovaniu atď. Náprava týchto krívd na našej telesnej schránke môže byť pri prvej masáži mierne bolestivá, ale určite je veľmi užitočná.

Je thajská masáž určená aj pre tehotné ženy?

Thajská masáž je vhodná a dokonca veľmi prínosná v priebehu podstatnej časti tehotenstva. Bohužiaľ v spoločnosti koluje veľa omylov týkajúcich sa práve masáží a ich dopadov na tehotné ženy aj zdravie plodu. Do veľkej miery je to zapríčinené neznalosťou alebo prehnanou opatrnosťou a strachom o zdravie dieťaťa. Tým sa však množstvo žien ochudobňuje o zdravotné benefity, ktoré poskytuje prenatálna masáž.
V priebehu prvých troch mesiacov tehotenstva môže žena absolvovať thajskú masáž bez obmedzení podľa svojho priania a aktuálnych potrieb. Od štvrtého do ôsmeho mesiaca by sa mala zamerať len na tzv. tehotenskú masáž. Tehotné ženy, ktoré si masáž doprajú, si uvoľnia namáhané svalstvo, ich spánok bude kvalitnejší, budú odolnejšie voči stresu. Medzi ďalšie prednosti thajských masáží v tehotenstve patrí aj to, že zvyšujú imunitu a zlepšujú obeh krvi a takisto zlepšujú tok kyslíka a živín k plodu. Budúce mamičky sú menej unavené.

V akom intervale thajské masáže odporúčate?

Ako príjemnú relaxáciu môžete absolvovať thajskú masáž tak často, ako si želáte. Ak nemáte žiadne zdravotné problémy a radi by ste im predchádzali, stačí návšteva raz za dva týždne až mesiac. Ušetríte tak namáhané krčné svalstvo, predídete bolestiam hlavy, pretiahnete stuhnuté svalstvo. Prospejete krvnému obehu, posilníte nervovú sústavu, upokojíte myseľ a celkovo sa budete cítiť plní energie. V prípade vážnejších problémov pohybového aparátu, pri problémoch s migrénou a pri nespavosti či strese si thajskú masáž doprajte častejšie.